בנם של לובנא וכאמל. נולד ביום 26.11.2005 ברומת הייב. אח להיבה, אכראם, היא, מוחמד ומחמוד.
חסן גדל בכפר רומת הייב שבבקעת בית נטופה. הוא למד במוסדות החינוך שבכפר ובלט כתלמיד מתעניין ושקדן. חלומו הגדול היה ללמוד לימודי וטרינריה.
היה ילד חברותי ומוכר מאוד בכפר. אהב לבקר בבתי חבריו הרבים ולצאת איתם לבילויים.
בשבת כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה במתקפת פתע על ישראל. בבוקר זה החלה מלחמה.
חסן סיים את לימודיו התיכוניים חודשים ספורים לפני פרוץ המלחמה והיה מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב). אביו ניסה לשכנע אותו ללמוד נהיגה על משאית כדי שיוכל לשרת בצבא כנהג תובלה, אולם חסן היה נחוש בדעתו להיות לוחם. בשל כך בחר להירשם למכינה קדם-צבאית ללוחמים בדואים – מסגרת המשלבת הכנה לשירות צבאי לצד תהליך אישי וקבוצתי של גיבוש זהות וטיפוח כושר מנהיגות ואחריות חברתית.
כבר בשלבים הראשונים בלימודיו במכינה בלט חסן ביכולותיו הגבוהות. הוא הפגין נחישות יוצאת דופן, משמעת עצמית ורצון עז להצליח ולהתקדם. לצד הישגיו האישיים הוא שימש עבור חבריו מקור כוח ועוגן. רכש את אמונם של הסובבים אותו ועד מהרה הפך לדמות מובילה בקבוצה.
ביום 9.5.2024 התגייס לצה"ל ושירת בחיל הגנת הגבולות. לאחר ההכשרה הוצב בחטמ"ר (חטיבה מרחבית) מנשה. חסן השתלב היטב מבחינה מקצועית וחברתית וזכה להערכת מפקדיו. הוא חש סיפוק וגאווה, ולא אחת בחר לוותר על חופשה כדי להשתתף בפעילויות השונות.
סמל חסן הייב נפל בעת מילוי תפקידו במהלך המלחמה ביום 16.12.2025. בן עשרים בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין בערב אל הייב. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות.
ספד לו שירן, מדריכו במכינה הקדם-צבאית: "אתמול נהרג גיבור, לוחם, איבדתי חניך, איבדתי. הלב מסרב להבין, הנשמה מסרבת להשלים. חסן הייב ז״ל. לוחם מצטיין. אדם מהסוג שלא צריך לדבר הרבה כדי להוביל, הנהגה שקטה, נוכחות עמוקה ודרך שמורגשת בכל צעד.
חסן התחיל אצלי כחניך במכינה הקדם-צבאית ללוחמים בדואים ... מהרגע הראשון שעמד מולי ידעתי שמדובר באדם מסוג אחר. הבטתי בעיניים שלו וידעתי – זה חניך שהייתי רוצה שיהיה איתי בכל לחימה, בחיים ובשמחות. בן אדם מדהים, נקי, ערכי, כזה שאתה רוצה לידך ברגעי אמת. הייתה לי הזכות להכין אותו לשירות משמעותי. זכות שלא מובנת מאליה ... מבחינתי אתה גיבור. לא כי ביקשת, אלא כי עשית. לא כי דיברת, אלא כי פעלת. נתת את נשמתך למען המדינה, והמחיר הזה הוא הגבוה מכולם. חסן הייב ז״ל, הלכת בשקט, אבל השארת חותם עמוק, חזק, שלא יימחק. יהי זכרו ברוך. לעד בלב".